Išankstinės sąskaitos dengimas

martismartis
2012-12-06 21:44
Sveiki

Arba aš nerandu arba nėra galimybės sudengti banko mokėjimą už išankstinę sąskaitą. Kokia būtų to galimybė? Sąskaitos faktūros dengimas veikia, bet kaip sudengti išankstinę sąskaitą?
Tomas Aleksiejūnas Admin
2012-12-06 21:52
Išankstinės sąskaitos nėra sudengiamos su mokėjimu, nes jos pas pirkėją nesukuria jokio finansinio įrašo, todėl nėra su kuo sudengti.
martismartis
2012-12-06 22:00
Ačiū, aišku. Klausimas iškilo dėl to, kad pirkejui mes norime išrašyti išankstinę sąskaitą su apmokejimo terminu pvz. 45 dienos. Bet yra sąlyga, kad jei pirkejas apmoka išankstinę per 20 dienų, jis gali mokėti 100 litų mažiau. Tokiu atveju pirkėjas gaus sąskaitą faktūrą su 100 litų mažesne suma. Būtų patogiau, bet yra kaip yra.
Tomas Aleksiejūnas Admin
2012-12-06 22:41
Žiūrint iš finansinės apskaitos pusės, toks dokumentų išrašymo procesas nebūtų visiškai teisingas.

Mano galva, tokios nuolaidos turi būti suteikiamos išrašant debetinį arba kreditinį dokumentą. Nes sąskaita faktūra turi būti išrašoma tada, kai suteikiamos paslaugos ar pateikiamos prekės. Sąskaitos išrašymo termino negalima atidėti 45 dienoms ar panašiai.

Taigi, visų pirma klientui pateikiama sąskaita faktūra su sumomis be nuolaidų ir joje nuodomos atsiskaitymo nuolaidos. Jei klientas atsiskaito anksčiau ir jam priklauso nuolaida, tada išrašoma kreditinė sąskaita nuolaidos sumai (arba pirkėjas pateikia debetinę sąskaitą).

Tai mano nuomonė ir nebūtinai ji tinka visiems atvejams.
martismartis
2012-12-08 13:23
Per daug sudetingai, i viska reikia paprasciau ziureti:) Israsai klientui isankstine saskaita su 1000 lt, bet duodi jam suprasti, kad sumokejus per tam tikra laikotarpi anksciau, jis gali moketi 100 maziau. Ir kai ivyksta toks mokejimo faktas, saskaita faktura israsoma jau mazesnei sumai, pagal mokejimo fakta.
Tomas Aleksiejūnas Admin
2012-12-08 14:10
Tada labai paprasta viską padaryt:

- Išrašoma išankstinė sąskaita.
- Gaunamas apmokėjimas
- Iš išankstinės sąskaitos sukuriama pardavimo sąskaita (papildomai įvedus nuolaidas)
- Mokėjimas sudengiamas su pardavimo sąskaita.
martismartis
2012-12-08 16:06
Sitas kelias aiskus. As atvirkstinio norejau. Yra israsyta daug isankstiniu saskaitu skirtingiems klientams ir butu patogu jas sudengti gautais mokejimais. Pagal tai koks gautas mokejimas (balansa 0 arba -100) veliau suformuojama saskaita faktura pagal suma, kuri sumoketa. Ta prasme butu gera matyti pirkeju skolu sarase ir skolos isankstiniu saskaitu. Mana nesudetinga butu pritempti, taip kaip dabar yra padaryta su saskaitomis fakturomis. Pavyzdziui: pirkejas per kelis kartus galetu apmoketi isankstine saskaita, bet turint keleta tokiu pirkeju butu patogu sekti ju isiskolinimus. Cia net nereiktu gal knygoj formuoti, paprasciausiai matyti kiekvieno pirkejo issiskolinima ar pagal isanskstine ar pagal faktura. Tai toks butu pageidavimas.
genutis
2016-03-29 19:34
Pardavinejam paslaugas keliones. Todel labai svarbu matyti pirkeju isiskolinimus pagal isanktines saskaitas. Nes procesas yra toks. Parduodama kelione. Parasoma isankstine kurios reikia apmoketi tik dali, likutis yra apmokamas 3 savaites iki keliones, o saskaita faktura israsoma tik kelionei pasibaigus. Ar galima būtų matyti pirkėjų įsiskolinimus konkrečiai datai nepriklausomai ar pagal isankstine ar pagal pardavimo saskaita jie yra. Tai labai svarbu mokejimu uz palaugas kontrolei

Ir dar būtų gerai jei per pastabas ar per kur kitur būtų galima formuoti tokio tipo įrašą:

DĖMĖSIO! Sumokėti avansą 216.00 EUR iki 2016.03.30
Galutinis atsiskaitymas 864.00 EUR iki 2016.05.27

Aciu
konfirma
2016-03-30 07:24
Iš esmės kelionių agentūra puikiausiai gali dirbti ir su esamu išankstinių sąskaitų funkcionalumu.
1. Susikurkite pirkėjų grupę „Kelionės“, kurią visada priskirkite kiekvienam naujai sukurtam pirkėjui-keliautojui.
2. Per Registravimo nustatymus šiai grupei priskirkite DK sąskaitą, pvz. 4421 Gauti avansai už keliones.
3. Per Verslo nustatymus aktyvuokite išankstinėse sąskaitose dalinio avanso skaičiavimą. Jeigu pageidaujate, susikurkite išankstinės sąskaitos pastabos šabloną ar keletą jų.
4. Išrašykite išankstinę sąskaitą. Nustatykite galiojimo datą. Sąskaitos būklė bus „Sukurta“. Išsiųskite ją el. paštu klientui.
5. Klientui sumokėjus avansą, pasirinkite jo išankstinę sąskaitą ir įveskite mokėjimą. Sąskaitos būklę pakeiskite į „Užsakyta“.
6. Klientui sumokėjus antrą dalį, įveskite mokėjimą ir sąskaitos būklę pakeiskite į „Ruošiama“.
7. Įvykus kelionei, konvertuokite išankstinę į SF.
Išankstinių sąskaitų sąraše per papildomus filtrus visada galite matyti pagal kurias sąskaitas yra pervesti pirminiai avansai, kurios jau visiškai sumokėtos ir t.t.
Jeigu norite, per projektus arba sąskaitos seriją, galite jas skirstyti pagal kelionių operatorius ar pan.
Jeigu jūsų įmonė verčiasi ir kitokia veikla, susikurkite atskirą sandėlį „Kelionių agentūra“.
Papildomo funkcionalumo reikėtų (čia kreipiuosi į Tomą) kad sąraše matytųsi išankstinės sąskaitos galiojimo data, taip pat, kad pagal ją būtų galima filtruoti per papildomus filtrus. Dar būtų šaunu, jei per išorinę nuorodą klientas galėtų matyti jam išrašytas išankstines sąskaitas irgi.
Tomas Aleksiejūnas Admin
2016-03-30 15:58
Apibendrinant diskusiją ir išgryninat poreikį.

Dabar kuriamas užsakymų funkcionalumas, kuris pakeis išankstines sąskaitas faktūras. Jo esmė bus tokia, kad galima bus kurti dokumentus tokia seka Pasiūlymas->Užsakymas->Sąskaita faktūra (visus juos arba bet kurį).

Suprantu poreikį sekti pirkėjo "pažadą" sumokėti avansą. Šis "pažadas" nėra jo įsipareigojimas ir mes negalime jo užfiksuoti buhalterinėje apskaitoje.

Dabar visi pirkėjo įrašai registruojami Pirkėjo knygoje ir DK. tai galvoju, gal tokio avanso sumokėjimo datą užregistruoti tik Pirkėjo knygoje (kaip kažkoks nebalansinis įrašas). Tada tokios skolos matytusi pirkėjų skolų lentelėse, bet ne DK ir galėtume sekti jų apmokėjimus (pvz. sudenginėti importuojant banko sąskaitų išrašus).

Dėl apmokėjimo datų. Kaip matau jų reikia dviejų. Nesinori kurti dviejų mokėjimo datų. Tai gal viena "Pasiūlymo galiojimo data" , kita "Pristatymo data". Ir dar reiktų pauksčiuko "Reikalauti pilno apmokėjimo". Jei toks paukštis uždėtas, tai sukuriami du skolos įrašai pas pirkėją "avansas" ir "likusi suma".

Kaip toks variantas?
konfirma
2016-03-30 16:56
Aš labai siūlyčiau nepersistengti su „visų gyvenimo atvejų kompiuterizavimu“.
iTax kol kas paprasta ir intuityvi programa. Linkiu tokia ir išlikti.
Kam reikia super specifinių funkcijų, tegul įsigyja SAP'ą.

Nemanau, kad bus gerai, jei pirkėjo kortelė rodys „Skola pagal DK“ ir „Skola pagal pirkėjų knygą“. Painiavos atsiras daugiau, nei naudos. Gal užtektų ataskaitos, kuri dinamiškai kiekvieną kartą „prasilėktų“ per išankstinių sąskaitų lentelę ir sulygintų su gautomis įplaukomis?

Pasiūlymas–>Užsakymas–>SF – teisinga mintis. Tik čia aš įterpčiau ir važtaraštį, kai tai liečia prekes. Juo labiau, kad greitai jis taps visiems labai aktualus.

Naujausios žinutės

Siunčiama...